انجام خدمات نقشه برداری برای املاک فاقد سند – نقشه برداری ملک‌های قولنامه‌ای برای گرفتن سند تک‌برگ – بررسی مراحل و روش‌های تبدیل قولنامه به سند تک برگی – منظور از ماده 147 چیست؟

امروزه بعضی از مالکین بنا به دلایلی هنوز موفق نشده‌اند که برای ملک خود سند رسمی بگیرند. در نتیجه این روزها درخواست تبدیل قولنامه به سند رسمی و تک برگی کردن از سوی متقاضیانی که ملک خود را قولنامه‌ای خریدند و سال‌ها بلاتکلیف هستند زیاد شده است.

مالکیت بدون سند رسمی و تک برگی این روزها در شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها سبب شده که متأسفانه کلاهبرداران و سو استفاده‌کنندگان از اراضی از این خلأ قانونی سو استفاده کنند و زمین‌خواری توسط کلاهبرداران اتفاق رخ دهد.

همچنین اگر مالکان فاقد سند اقدام به دریافت سند تک برگ قانونی نکنند، در هنگام خرید و فروش زمین و انتقال سند مالکیت بین فروشنده و خریدار انتقال رسمی مالکیت وجود ندارد. در نتیجه برای املاک قولنامه‌ای اخذ سند تک برگی به کمک ماده 147 است.

تهیه نقشه utm جهت دریافت سند تک برگ قانونی

باتوجه‌به ماده رسمی 147 و 148 متقاضیان و مالکان ملک های فاقد سند تک برگی برای اخذ سند رسمی باید مدارکی تهیه کنند که یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت سند رسمی تک برگی، نقشه یو تی ام (UTM) است.

پیشنهاد می‌کنیم که حتماً برای تهیه نقشه‌های UTM به افراد متخصص و مهندسین نقشه‌بردار مراجعه کنید به دلیل اینکه تهیه نقشه‌های utm از عهده افراد غیرمتخصص برنمی‌آید. در ضمن نقشه utm تهیه شده با مهر و امضای افراد متخصص و کارشناسان رسمی دادگستری و مهندسان دارای صلاحیت گواهی نظام‌مهندسی مورد تأیید است.

مهندسان نقشه‌بردار برای تهیه این نقشه‌ها از تجهیزات نقشه برداری از جمله جی‌پی‌اس دو یا چند فرکانسه و دوربین توتال استیشن نقشه‌برداری استفاده می‌کنند. آنها ابتدا گوشه‌های عرصه و اعیان ملک موردنظر را برداشت می‌کنند و سپس با برداشت گوشه‌ها ترسیم نقشه‌های UTM را با کمک نرم‌افزار اتوکد انجام می‌دهند.

این نقشه‌ها چاپ و مهر و امضا می‌شود و در نهایت قابل‌ارائه برای اداره ثبت ‌اسناد و املاک خواهد بود.

تهیه نقشه utm جهت دریافت سند تک برگ قانونی | الو یو تی ام
تهیه نقشه utm جهت دریافت سند تک برگ قانونی

ماده 147 چیست؟

حتماً برایتان این سؤال پیش‌آمده که منظور از ماده 147 چیست؟ چرا به وجود آمده و چه ارتباطی با ملک های قولنامه ای فاقد سند دارد؟

در واقع ماده 147 به این علت به وجود آمد که اگر خریداران اراضی، زمین و ساختمان هایی که سابقه ثبتی دارند را به طور عادی خریداری کرده باشند و پی دریافت سند رسمی آن نرفته باشند با کمک این ماده بتوانند نسبت به گرفتن سند اقدام کنند.

نکته: به این موضوع نیز توجه کنید که افراد برای همه اراضی نمی‌توانند طبق ماده 147 سند رسمی دریافت کنند. برای مثال اراضی و زمین های ملی، منابع طبیعی و آبخیزداری و دولتی شامل این ماده نمی شوند.

در ضمن این مورد برای اراضی صدق می‌کند که تا مورخ 01/01/1370 احداث شده اند. همچنین زمین‌های کشاورزی، باغات که در داخل شهر یا خارج از آن واقع شده‌اند. اگر در تاریخ ذکر شده احداث شده باشند، میتوان نسبت به صادر شدن سند مالکیت برای آن‌ها اقدام کرد.

در نتیجه این ماده برای تعیین وضعیت ثبتی اعیان ملک و اراضی زراعی و کشاورزی اعم از شهری و غیرشهری تا تاریخ 01/01/1370 که مورد بهره برداری قرار گرفته، است. این زمین ها توسط متقاضیان خریداری شده است اما به دلایل موانع قانونی تنظیم سند و صدور مالکیت زسمی برای آن ها ممکن نبوده است. در نتیجه به کمک ماده 147 وضعیت ثبتی آنها تعیین تکلیف می گردد.

این ماده برای املاک فاقد سند رسمی است که خریداران آن را به‌صورت قولنامه‌ای خریده‌اند. برای استفاده از این ماده لازم است که متقاضیان شرایط و مدارکی را فراهم کنند که به کمک آن نسبت به اخذ سند تک برگی اقدام کنند.

املاک و اراضی که شامل ماده 147 نیستند

چه نوع املاک و اراضی مشمول ماده 147 هستند؟

املاکی که قولنامه‌ای هستند و شرایط زیر را دارند مشمول ماده 147 هستند و میتوان برای آن ها سند رسمی تک برگی دریافت نمود. این شرایط شامل موارد زیر میباشد:

تهیه نقشه UTM عرصه و اعیان

نقشه یو تی‌ام نقشه‌ای است که دارای مختصات جهانی منحصربه‌فرد است. با تهیه این نوع نقشه موقعیت و مختصات دقیق هر نقطه ملک حاصل می‌شود.

ادارات و سازمان‌های ملکی معمولاً این نوع نقشه‌ها را در خواست می‌دهند. از جمله اداراتی که به نقشه UTM  نیاز دارند و از متقاضیان این نقشه را می‌خواهند اداره ثبت‌اسناد و املاک کشور است.

درصورتی‌که متقاضیان و مالکان طبق ماده 147 جهت اخذ سند رسمی برای ملک قولنامه ای خود بخواهند اقدام کنند به نقشه UTM  نیاز دارند.

انجام خدمات نقشه برداری برای املاک فاقد سند

برای تهیه نقشه UTM باکیفیت و دقت بسیار بالا لازم است که کار خود را به یک فرد متخصص یا تیم نقشه‌برداری دارای صلاحیت بسپارید. همچنین نقشه شما باید دارای مهر رسمی کارشناس دادگستری در امور ثبتی باشد.

کارشناسان و متخصصان ملک شما را برداشت خواهند کرد و نقشه UTM را ترسیم خواهند کرد. با تهیه نقشه یو تی ام مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک شما با مختصات منحصربه‌فرد آن و مشخصات مالکیتی کاملاً مشخص می‌گردد. با کسب این اطلاعات و ارائه مدارک حقوقی سند تک‌برگ از جانب اداره ثبت صادر می‌گردد.

انجام خدمات نقشه برداری برای املاک فاقد سند | خدمات الو یو تی ام
انجام خدمات نقشه برداری برای املاک فاقد سند

استعلام هزینه نقشه‌برداری ملک‌های قولنامه‌ای

برای کسب اطلاع دقیق و مشاوره از هزینه انجام خدمات نقشه برداری برای املاک فاقد سند و دریافت خدمات نقشه‌برداری ملک‌های قولنامه‌ای برای گرفتن سند تک‌برگ با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

09355561158 – 09216071501

تیم مهندسی ما در شهریار، شما را در تهیه نقشه های موردنیازتان یاری می‌کند و طبق نیاز متقاضی با تاییدیه کارشناسان نظام مهندسی و یا کارشناسان رسمی دادگستری (امورثبتی) نقشه ها تهیه می شوند.

دسترسی سریع

ارتباط با ما

تهران، شهریار، شهرک اداری

09355561158 - 09216071501

engarmanaghapour@gmail.com

تمامی حقوق برای سایت اَلو یو تی ام محفوظ است.